Na webu texty nečteme, jen je skenujeme, jak je tedy psát

Lidé texty na webových stránkách nečtou slovo po slovu, rychle je přelétnou  pohledem, zachycují jen konkrétní slova a věty. Jak se lidé chovají při čtení textů na webu podrobně zkoumal Jakob Nielsen. Jeho výzkum mj. ukázal, že 79 % lidí stránky pouze rychle přelétne pohledem a jen 16 % je čte slovo za slovem

Jak má vypadat text pro přeletavé oči čtenáře na webu

  • klíčová slova jsou zvýrazněná barvou nebo typem písma
  • to nejpodstatnější je v úvodu, čím je sdělení důležitější, tím výš musí být
  • je přehledný, obsahuje srozumitelné a užitečné podtitulky
  • obsahuje seznamy s odrážkami (výčet všech položek v jedné dlouhé větě určitě nee)
  • každá myšlenka má vlastní odstavec (druhá v jednom odstavci by zůstávala bez  povšimnutí)
  • má o polovinu méně slov, než by se k tématu běžně napsalo

Nielsenovy výzkumy ukázaly, že

  • příliš dlouhý text odradí 58 % návštěvníků webové stránky, buďte tedy struční
  • nepřehledný text bez formátování odradí 48 % návštěvníků
  • přehnaná a vychloubačná sdělení odradí 27 % návštěvníků, piště proto neutrálně

Které weby působí důvěryhodně

  • stránky s kvalitní a elegantní grafikou
  • stránky s dobře napsanými texty
  • stránky s odkazy na související obsah
  • neutrálně napsané stránky bez přehnaně vychloubačných propagačních textů
  • stránky obsahující informace podstatné pro vaše pacienty/zákazníky, fakta která potřebují, aby se mohli rozhodnout pro vás

PS: Podívejte na můj nový web GlamourCabaret.cz