Lidé texty na webových stránkách nečtou slovo po slovu, rychle je přelétnou pohledem, zachycují jen konkrétní slova a věty. Jak se lidé chovají při čtení textů na webu podrobně zkoumal Jakob Nielsen. Jeho výzkum mj. ukázal, že 79 % lidí stránky pouze rychle přelétne pohledem a jen 16 % je čte slovo za slovem
Jak má vypadat text pro přeletavé oči čtenáře na webu
- klíčová slova jsou zvýrazněná barvou nebo typem písma
- to nejpodstatnější je v úvodu, čím je sdělení důležitější, tím výš musí být
- je přehledný, obsahuje srozumitelné a užitečné podtitulky
- obsahuje seznamy s odrážkami (výčet všech položek v jedné dlouhé větě určitě nee)
- každá myšlenka má vlastní odstavec (druhá v jednom odstavci by zůstávala bez povšimnutí)
- má o polovinu méně slov, než by se k tématu běžně napsalo
Nielsenovy výzkumy ukázaly, že
- příliš dlouhý text odradí 58 % návštěvníků webové stránky, buďte tedy struční
- nepřehledný text bez formátování odradí 48 % návštěvníků
- přehnaná a vychloubačná sdělení odradí 27 % návštěvníků, piště proto neutrálně
Které weby působí důvěryhodně
- stránky s kvalitní a elegantní grafikou
- stránky s dobře napsanými texty
- stránky s odkazy na související obsah
- neutrálně napsané stránky bez přehnaně vychloubačných propagačních textů
- stránky obsahující informace podstatné pro vaše pacienty/zákazníky, fakta která potřebují, aby se mohli rozhodnout pro vás
PS: Podívejte na můj nový web GlamourCabaret.cz