Složitost problému, chybějící informace a nedostatek času způsobují, že se lidé rozhodují emotivně a až pak hledají pro své rozhodnutí rozumné argumenty. Platí to i pro chytré a vzdělané lidi.
V ideálním případě dokáží nové technologie zbavit marketingová oddělení rutinních činností a otravné administrativy. Víc času pak zbývá na výzkumy, přípravu a testování kreativ a další zajímavou práci.
Silný vliv emocí prokázal behaviorálně ekonomický výzkum rozhodování. Poukázal zejména na vliv strachu, důvěry, intuice, očekávání a dalších emocí. 1
Vysvětluje to proč jsou osobní příběhy přitažlivější a přesvědčivější než čísla a data. Na otázku, jaký typ obsahu měl největší vliv při výběru lékaře, 57 % návštěvníků webových stránek uvedlo příběhy a zkušenosti pacientů.
Chystá-li se někdo jít na laserovou operaci očí, plastickou operaci víček, plastiku prsou, výměnu kyčelního kloubu nebo jiný větší zákrok, aktivně se vyptává svých přátel a známých a je vděčný za každou zkušenost, dobrou i špatnou. Reference a zkušenosti hledají všichni samozřejmě nejvíc na internetu.
Říkejte spokojeným pacientům, aby svou zkušenost sdíleli na internetu. Pomohou rozhodnout se lidem, co řeší stejný problém a vám přivedou nové pacienty.
Mohou si vybrat Facebook, vaše webové stránky nebo hodnotící portály.
Říkat si o sdílení zkušenosti s vámi není trapné. Reference vám prokáže větší službu než lahvinka červeného s bomboniérou.
Výhody příběhů pacientů
Jsou mnohem přesvědčivější než běžná reklama, nemusíte mít velký rozpočet na reklamu, nemusíte rozumět SEO, pro 57 % klientů klinik plastické chirurgie jsou klíčové při rozhodování se, kam jít.
1 H. Simon: Human Nature in Politics, 1985
Přečtěte si články na Glamourcabaret.cz